اهمیت مدیریت و نگهداری جامع برج‌های مسکونی و تجاری

اهمیت مدیریت و نگهداری جامع برج‌های مسکونی و تجاری

اهمیت مدیریت و نگهداری جامع برج‌های مسکونی و تجاری را با مشاهده لیست کارها و مشکلات موجود به راحتی درک خواهید کرد. در دنیای مدرن امروز که برج‌ها به سازه‌ای پرطرفدار تبدیل شده‌اند مدیریت برج نیاز به تخصص، سابقه کاری و فردی باتوان مدیریتی بالا دارد. اهمیت این موضوع را در پایان این مقاله به طور کامل درک خواهید کرد.

  • معرفی کلی برج‌های مسکونی و تجاری
  • دلایل افزایش برج نشینی و در نتیجه اهمیت مدیریت برج
  • نگرش کلی به نگهداری و اهمیت مدیریت جامع برج‌های مسکونی و تجاری
  • روش‌های نگهداری جامع برج‌ و وظایف مدیریت برج

معرفی کلی برج‌های مسکونی و تجاری

به برج‌ها و ساختمان‌هایی که در آن ها بیشتر از تعداد آپارتمان ها افراد ساکن هستند و زندگی می‌کنند، بیشتر از یک ورودی دارند، و از طبقات بیشتر آپارتمان ساخته شده اند، برج های مسکونی گفته می شوند. برج مسکونی امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهند که همین مسئله محبوبیت زیاد این سازه‌ها را منطقی می‌کند.

برج‌های تجاری نیز مانند، برج‌های مسکونی از دیگر ساختمان‌های تجاری

  • بزرگ تر
  • بلند تر
  • و البته با امکانات بیشتر
اهمیت مدیریت و نگهداری جامع برج‌های مسکونی و تجاری

ساخته می‌شوند، برج‌های تجاری مخصوص کسب و کار و فعالیت‌های شغلی افراد است. بنابراین مدیریت برج در این سازه‌ها از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به برج مسکونی دارد.

دلایل افزایش برج نشینی و در نتیجه اهمیت مدیریت برج

با افزایش جمعیت مردم بر روی کره زمین و نیاز بیشتر مردم به خانه و منطقه‌های مسکونی و البته مجتمع‌های تجاری_رفاهی، برج نشینی نیز افزایشی روز افزون داشته است. در ادامه روند افزایشی نیاز افراد به اجناس را نیز مشاهده می‌کنیم که اهمیت ساخت برج‌های تجاری را توضیح می‌دهد.

طراحی و ساخت برج‌های مسکونی و تجاری جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته، بسیار مورد استقبال مردم در شهرهای شلوغ و کلان شهر‌ها قرار گرفته است.

همزان با افزایش روز افزون جممعیت مردم، نیاز مردم به خانه همراه با شرایط رفاهی مناسب نیز افزایش پیدا کرده است.

امروزه برج‌های تجاری و مسکونی با امکانات رفاهی خود باعث شده اند که بیشتر مردم که در کلان شهر‌ها زندگی می‌کنند و به دنبال شرایط رفاهی خاصی هستند، به زندگی کردن در برج‌ها روی بیاورند.البته خرید خانه در برج‌ها نیز ساده نیست؛ حتی انتخاب برج مناسب و حتی انتخاب طبقه و واحد نیز می‌تواند یک انتخاب دشواری باشد.

بعد از خرید یک واحد تجاری و یا واحد مسکونی در یک برج تازه به اهمیت مدیریت برج پی خواهید برد. چرا که نظر تمامی افراد با هم یکی نیست و هر کس تنها به خانه خود و مسیر رفت و آمدی که دارد توجه می‌کند. مدیریت جامع برج‌های مسکونی و تجاری به تمامی واحدها، نیازهای موجود و محیط عمومی نظارت دارد و در روند بهبود تلاش می‌کند.

در یک برج مسکونی تنها مدیریت برج می‌تواند به امنیت، نگهداری برج، نظافت کل ساختمان، سرویس تاسیسات موجود در برج و … رسیدگی کند؛ در غیر اینصورت بی نظمی و اختلاف نظر باعث بروز مشکلات چندین برابر می‌شود.

در برج‌های تجاری نیز تنها زمانی می‌توانیم شاهد فروش بالا و توجه خریداران باشیم که نگهداری برج با اصول و قوانین درست تحت نظر مدیریتی جامع انجام شود.

با کمی دقت متوجه خواهید شد که نگهداری برج تجاری بسیار سخت‌تر و البته مهمتر از مدیریت برج مسکونی می‌باشد. اما این مسئله دلیل بر این نیست که به مدیریت برج مسکونی اهمیت ندهیم. داشتن مدیریت جامع برج‌های مسکونی و تجاری به اندازه استفاده از مصالح ساختمانی ضروری می‌باشد.

نگرش کلی به نگهداری و اهمیت مدیریت جامع برج‌های مسکونی و تجاری

نگرش کلی به مدیریت و نگهداری برج‌های مسکونی و تجاری به اندازه استفاده از مصالح ساختمانی خوب اهمیت دارد و خوشبختانه در تمامی برج‌های ساخته شده حتی در برج‌های مسکونی و تجاری ایران.

نگهداری برج‌های مسکونی و تجاری
نگهداری برج‌های مسکونی و تجاری

مدیریت جامع برج‌های مسکونی و تجاری نیاز به یک مدیر دائمی دارد تا بتواند برج مسکونی را برای همیشه سرپا و برج تجاری را همیشه مشهور و شلوغ نگه دارد.

از ابتدا شروع ساخت برج اهمیت داشتن مدیر به خوبی قابل مشاهده است و تنها یک مدیر ساختمان خوب می‌تواند ارزش واحدهای تجاری و مسکونی را حفظ کند و گاهی حتی باعث ارزشمندتر شدن سازه شود.

روش‌های نگهداری جامع برج‌ و وظایف مدیریت برج

مدیران ساختمان بر امور روزمره و نگهداری املاک تجاری و مسکونی نظارت دارند. آنها با مستاجر و مالکان ارتباط برقرار می‌کنند، فعالیتهای نگهداری برج را مدیریت می‌کنند، خانه‌داری  امنیت را هماهنگ می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که امکانات از استانداردها و کدهای نظارتی برخوردار هستند.

مسئولیت های مدیر برج مسکونی و تجاری:

  1. هماهنگی و نظارت بر تعمیرات و نگهداری منظم ساختمان.
  2. مدیریت و هدایت کارکنان و فعالیتهای نظافت و امنیت.
  3. تهیه و انجام پروتکل‌ها و رویه‌های اضطراری.
  4. حفظ محیط امن برای ساکنان ساختمان و بازدید کنندگان.
  5. تهیه و نظارت بر بودجه‌های نگهداری برج.
  6. مذاکره و برقراری ارتباط با ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث.
  7. انجام بازرسی منظم از ساختمان و تهیه گزارش.
  8. اطمینان از تطابق تسهیلات با سیاست‌ها، مقررات و قوانین ساختمانی قابل اجرا.
  9. پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های مستاجر ساختمان و حل مشکلات و مشکلات.

شما میتوانید برای مشاوره رایگان مدیریت و نگهداری برجهای مسکونی و تجاری علاوه بر شماره شرکت (021/28423016) و همراه (۰۹۱۲۴۵۸۹۱۲۶)، در اینستاگرام پارت شوکا نیز با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *