نگهداری برج

مدیریت جامع برج‌های مسکونی چیست؟

مدیریت جامع برج‌های مسکونی

زندگی در برج‌های مسکونی بنا به دلایل مختلف طرفداران زیادی در جهان پیدا کرده است اما برای این که این سبک زندگی همانند روز اول جذاب و لذت بخش باشد باید با مدیریت جامع برج‌های مسکونی درست و رعایت قوانین توسط ساکنین پیش رود .

در ادامه درباره:

  • نگرش جهانی به مدیریت جامع در برج‌های مسکونی
  • مزایا و معایت برج‌های مسکونی

آشنا خواهیم شد.

نگرش جهانی به مدیریت جامع برج‌های مسکونی

مدیریت ساختمان با توجه به زندگی آپارتمان نشینی به یکی از مهم‌ترین عوامل برای زندگی راحت تبدیل شده است. در یک آپارتمان ساکنین با انتخاب یکدیگر شخصی را به عنوان مدیر برای انجام کارهای ساختمان مانند:

  • برنامه ریزی برای نظافت
  • سرویس ماهانه دوربین ها و آسانسور
  • انجام کارهای مالی
  • نظارت بر قوانین ساختمان
  • برگزاری جلسات برای تصمیم گیری در مورد ساختمان
  • رسیدگی به حیاط و محیط عمومی
  • استخدام و رسیدگی به کارهای سرایدار
  • رسیدگی به تاسیسات ساختمان
  • و …

انتخاب می‌کنند. اما در یک برج این کارها به سادگی یک آپارتمان و با انتخاب یکی از ساکنین انجام نخواهد شد و به فردی به عنوان مدیر تمام وقت برای مدیریت جامع، انجام و رسیدگی به کارهای ساختمانی و به طور کلی نگهداری برج نیاز است.

نگهداری و مدیریت جامع برج‌های مسکونی

در نگرش جهانی به موضوع مدیریت ساختمان در برج‌های مسکونی به مدیر جامع همانند یک شهرداری نگاه می‌شود و لزوما واجب نیست این مدیر یکی از ساکنین برج باشد و یا حتی سهمی در  واحدهای برج داشته باشد.

در این نگرش مدیریت جامع برج باید به عهده کسی باشد که مدیریت را آموزش دیده و سابقه کار در این زمینه را داشته باشد و همانند یک کارمند حقوق دریافت کند.

اشتباه نکنید که وظایف سرایدار و مدیریت ساختمان بسیار متفاوت است. در برج‌های مسکونی باید برای مدیر ساختمان دفتر کوچکی نیز در نظر گرفته شود تا همه چیز طبق روال صحیح خود مدیریت شود.

در کشورمان ایران به اندازه آمریکا و برخی از شهرهای کشورهای مدرن برج‌های مسکونی وجود ندارد. البته تعداد این برج‌ها در کشورمان به ویژه پایتخت کم نیست اما به اندازه دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز نمی‌باشد.

خوشبختانه از ابتدا شروع ساخت این برج‌ها در کشور به مسئله نگهداری برج و رسیدگی به تاسیسات آنطور که باید اهمیت داده شده است. همیشه یک نفر برای مدیریت ساختمان انتخاب می‌شده است.

امروزه نیز شاهد پیشرفت این مدیریت همانند دیگر کشورهای مدرن و پیشرفته جهان هستیم. چرا که بدون نگهداری برج به روش صحیح و مداوم، ساختمان به مرور زمان با شکل و ظاهر بسیار خوب روزهای اولیه را از دست می‌دهد و هزینه بر روی هم جمع شده و به مبلغ هنگفتی می‌رسد و در نهایت باید گفت قیمت فروش و ارزش خانه به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مزایا و معایت برج‌های مسکونی

برج‌های مسکونی ساخته شده در جهان همانند هر سازه، خانه و محل سکونتی دارای یک سری مزیت‌ها و در مقابل یک سری معایب می‌باشد که در ادامه تمامی ان‌ها را بررسی کرده‌ایم. اما باید بدانید با استفاده صحیح از تاسیسات و مدیریت ساختمان درست می‌توان از بروز مشکلات دیگر و افزایش معایب برج‌های مسکونی جلوگیری کرد.

مزایا برج های مسکونی

همانطور که می‌دانید و همیشه گفته شده است برج ها نسبت به سایر ساختمان ها از امکانات بیشتری برخورددار هستند. دو تا از نکات مثبت در رابطه با برج ها، سیستم امنیتی بالای آنها و البته ساخت اصولی برج‌ها می باشد. تاسیسات استفاده شده و روش نگهداری برج و رسیدگی به بخش‌های مختلف آن امنیت برج‌ها را تامین می‌کند.

عموما اکثر برج ها بسیار اصولی و دقیق ساخته می‌شوند و اکثر آنها در مقابل زلزله مقاوم هستند. هر مشکلی در ساخت برج‌ها می‌تواند خرابی‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد به همین دلیل است که به اصولی ساخته شدن برج‌های تجاری و مسکونی توجه بسیاری می‌شود.

ایمنی بالا برج‌ها یکی از دلایل اصلی جلب نظر مردم به سمت برج نشینی است. برج‌ها از سیستم و تاسیسات

  • اطفاء حریق
  • برق اضطراری
  • منبع آب اضطراری
  • درب ضد سرقت
  • سیستم تلفن داخلی
  • امکانات بسیار بیشتری

برخورددار هستند، مدیریت جامع برای نگهداری برج همانند روز اول، در زمان شما برای رسیدگی به تاسیسات و مسائل مربوط به مدیریت ساختمان صرفه جویی می‌کند و شما تنها با پرداخت مبلغی به عنوان شارژ ساختمان همیشه از نگهداری برج و خانه خود به خوبی روز اول با امنیت بالا اطمینان خواهید داشت.

نگهداری و مدیریت جامع برج‌های مسکونی

معایب برج ها حتی با وجود مدیریت جامع

البته برج ها در کنار مزایای که دارند و شاید به نظر مردم بسیار مناسب باشد، معایبی نیز دارند که شاید برای هر فردی قابل تحمل نباشد.

  1. ارتفاع بیش از حد برج‌ها ممکن است برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند بسیار نامناسب باشد و حتی در شرایط اظطراری مانند زلزله؛ شاید بودن در بالاترین طبقات برج‌ها خوشایند نباشد.
  2. به علت تعداد زیاد ساکنین شما نمی‌تواند بر اکثر ساکنان با همسایه‌های خود آشنا شوید و اگر دزدی وارد ساختمان شود افراد نمی‌توانند بشناسند و متوجه شوند که ساکن برج نیست و به همین دلیل ممکن است بسیار خطرناک باشد. افراد نیز هیچگونه شناختی از یکدیگر ندارند و ارتباط بین همسایه‌ها ممکن است به طور کامل از بین برود.
  3. به دلیل امکانات رفاهی ارائه شده، هزینه شارژ برج‌های مسکونی بسیار بالا است و هرچه که یک برج امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد و از تکنولوژی بیشتری در ساخت آن استفاده شده باشد هزینه شارژ نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.
  4. به دلیل زیاد بودن واحد و ساکنین برج‌ها سر و صداها نیز بیشتر است. اکثر برج‌ها به دلیل زیاد بودن واحدهای موجود دیوارها را به گونه طراحی می‌کنند که تا حد امکان صدا کمتر خارج شود اما صداهای موجود در راهروها، سالن‌ها و حیاط‌های برج‌ها نیز می‌تواند برای افراد در طولانی مدت آزار دهنده باشد. برای رعایت حقوق دیگران برای برج‌ها ساعت های خاصی تعیین می‌شود که بعد از آن رفت و آمد افراد باید به پایین‌ترین حد خود برسد.

با توجه به موارد فوق با داشتن یک مدیریت جامع و رسیدگی به نگهداری برج به روش صحیح معایب برج نیز به راحتی قابل حل خواهد بود، البته تمامی لذت و ویژگی‌های خوب زندگی در برج‌های بزرگ با مدیرت صحیح امکان پذیر خواهد بود.

شما میتوانید برای مشاوره رایگان مدیریت و نگهداری برجهای مسکونی و تجاری علاوه بر شماره شرکت (021/28423016) و همراه (۰۹۱۲۴۵۸۹۱۲۶)، در اینستاگرام پارت شوکا نیز با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *